
Tässä seminaarissa kokoonnumme pohtimaan yhdessä, mitä on assistentin työn tuoma lisäarvo. Miten sitä voi sanoittaa ja tuoda esiin omalla työpaikalla? Tehdään assistentin työstä näkyvää.
Assistentti on tärkeä työyhteisön tukipilari. Assistentti on toimistotyön ammattilainen ja monialainen osaaja, ”toimiston taikuri”, jonka puoleen muut voivat kääntyä, kun eivät itse tiedä, osaa tai ehdi. Hän huolehtii siitä, että muilla on mahdollisuus keskittyä omiin työtehtäviinsä ja onnistua niissä. Työ tehdään taustakulisseissa ja haasteet ennakoiden ennen kuin kukaan huomaa. Assistentti on onnistunut työssään, kun mikään ei sakkaa, kun työskentely työpaikalla on sujuvaa ja tehokasta.
Seminaarissa voit löytää ammatillisia vahvuuksiasi ja syventää ymmärrystä työsi merkityksestä. Buustataan yhdessä iloa ja innostusta omaan työhön. Lataamme energiaa ja saamme tukea toisiltamme, jotta jaksamme auttaa ja innostaa myös työkavereita. Ole työpaikanne positiivisen hengen luoja!
Katso video johdantona seminaariin
vinkkejä ja keskustelua, miten assistentti voi itse vaikuttaa oman työnsä arvostukseen työpaikoillaan. Lataa esitysmateriaali.
Jäikö viime vuoden seminaari sinulta väliin?
Katso puheenvuorot ja osta samalla katsomisoikeudet edelliseen seminaariimme nyt edullisesti pakettina.
26.10. seminaarin ohjelma ja aikataulu
Klo 13.00 Tilaisuuden avaus
Klo 13.15 Syty ja sytytä/ Maria Ekroth, Skills Finland ry
Klo 14.00 Oman työn arvon sanoittamisen -työpaja / Reima Launonen, Filosofian akatemia
Klo 15.00 Kahvit kumppaneiden kanssa
- tilaisuuden yhteistyökumppanit esittäytyvät tiiviillä parin minuutin esittelyillä
- iltapäiväkahvit
- kumppaniständit auki
Klo 15.30 Consider it done./ Emmi Vainionpää ja Tanja Solehmainen, Flip Fantasia
Klo 16.00 Kokemuksella, näkemyksellä ja huumorilla / Anne Kangasniemi, Valmet Oyj ja Marjo Höglund, Egon Zehnder International Oy
Klo 16.50 Seminaarin päätössanat
Klo 17.00 Linnan jatkot
Klo 18.00 Tilaisuus päättyy
Tilaisuuden ohjelmaan ja aikatauluun voi tulla vielä muutoksia.
Mistä seminaarissa puhutaan?

Reima Launonen
Työelämän tutkija ja kehittäjä
Filosofian akatemia
Oman työn arvon sanoittamisen -työpaja
Toisin kuin joskus kuulee väitettävän, assistenttityöllä on yhä merkitystä ja tarvetta työelämässä, niin nyt kuin myös tulevaisuudessa. Kaikki lähtee siitä, että osaat itse arvostaa omaa työtäsi. Mutta vaikka itse ymmärrämme työmme merkityksen ja tärkeyden, niin osaammeko kuvata sen myös niille ihmisille, joita haluamme työllämme palvella?
Työpajassa harjoitellaan oman työn sekä siitä tulevan hyödyn ja arvon sanoittamista. Millä tavalla assistentin työhön liittyvät tekijät voi kiinnittää työelämän muutoksiin ja uusiin vaatimuksiin? Kuinka oman tekemisen hyötyjä voisi avata toiselle osapuolelle tavalla, joka kumoaisi hänen ennakkoluulojaan ja vahvistaisi ymmärrystä toimivien tukipalvelujen merkityksestä? Tavoitteena on, että osallistujilla olisi työpajan jälkeen menetelmiä ja työkaluja, jotka sekä auttavat ymmärtämään oman työn merkityksellisyyttä ja tärkeyttä että tukevat sitä, että muutkin ymmärtävät paremmin mistä assistentin työssä on kyse ja miten se auttaa organisaatioita pääsemään tavoitteisiinsa.

Maria Ekroth
Toiminnanjohtaja
Skills Finland ry
Syty ja sytytä
Työstään innostunut työntekijä on yleensä tyytyväinen, aikaansaavat ja tehokas, siksi on tärkeää innostua omasta työstään ja edistää hyvää työilmapiiriä ympärillään. Assistentit ovat usein mukana erilaisissa tehtävissä, projekteissa ja verkostoissa näköalapaikalla, edistämässä asioiden toteutumista ja vaikuttamassa muidenkin jaksamiseen sekä tehokkuuteen. Ne ovat avainpaikkoja myös hyvän työilmapiirin ja innostuksen levittämiseen. Hyvää tunneilmastoa rakennetaan kahdensuuntaisella myönteisellä, kannustavalla ja avoimella viestinnällä. Jokainen meistä haluaa tuntea itsensä ja työnsä merkitykselliseksi sekä arvostetuksi, vasta sitten pystyy sytyttämään itsensä ja muut. Tunnetila vaikuttaa myös ihmisen luovuuteen sekä kykyyn oppia ja ratkaista ongelmia. Puhutaan siitä, miten syttyä omaan työhönsä, miten sytyttää muut mukaan. Rakennetaan yhdessä parempaa työelämää!

Tanja Solehmainen
Execution Lead, Office Manager
Filp Fantasia Oy

Emmi Vainionpää
Founder, Business Lead
Filp Fantasia Oy
Consider it done!
Emmin ja Tanjan puheenvuorossa puhutaan toimistojen sielujen merkityksestä yrityksen ja henkilöstön menestykseen - liike-elämän johtajan sekä johdon assistentin & office managerin silmin eri vinkkeleistä.

Anne Kangasniemi
Executive Assistant
Valmet Oyj

Marjo Höglund
Executive Assistant
Egon Zehnder International Oy
Kokemuksella, näkemyksellä ja huumorilla
Anne ja Marjo jakavat vuosikymmenten aikana kertynyttä kokemustaan ja työkalujaan assistenttityön tiimoilta. Miten assistentti ratkaisee ongelmia, miten hän rohkaistuu tekemään uusia asioita ja muuttamaan vanhoja käytänteitä ja millä keinoilla hän pystyy lisäämään työnsä mielekkyyttä. Miten suhde esihenkilöihin ja tiimeihin on muuttunut vuosien saatossa ja miten myös odotukset assistenttityölle ovat muuttuneet ja ennen kaikkea, mitä itse olemme tehneet saadaksemme sen muuttumaan haluamaamme suuntaan. Tässä muutamia esimerkkejä, joista tulemme keskustelemaan ja antamaan ideoita omaan työhistoriaamme pohjaten. Ja ihan kaikkea ei tehdä vakavalla naamalla. Haluamme saada myös sinut mukaan pohtimaan asioita aktiivisesti ja jopa ihan ääneen.
Viime vuoden seminaarista sanottua:
”Semmapäivän sisällöstä ja järjestelyistä huomasi, miten valtavasti sen suunnittelijat ja järjestäjät olivat tehneet ns. 'näkymätöntä' työtä. Ideointi, päivän sisällön suunnittelu ja kaikki kivat yksityiskohdat yhdessä nostivat tämän tapahtuman massasta ylöspäin. Tämä semmapäivä ei ollut "tusinaseminaari", vaan uniikki sekä sisällöltään että tunnelmaltaan. Lämpimät ja arvostavat kiitokset kaikille aivoille ja käsipareille, jotka olivat mukana tapahtuman järjestelyissä.”
”Päivä oli täynnä asiaa, käytännön kokemuksia, innoittavia ja kannustavia puheenvuoroja. Iloinen kohtaaminen kollegoiden kanssa, tutustuminen uusiin ihmisiin, innostavat luennot. Tarpeellinen breikki omista töistä :)”
Viime vuoden seminaari on saatavilla edelleen tallenteena. Katso ohjelma ja tilaa tästä. Varaa myös paikka tämän syksyn seminaariin ja tule kokemaan upea seminaari-iltapäivä Sissi-kollegoiden kanssa!
Tapahtumapaikkana GLO Hotel Art
Seminaari järjestetään lumoavan tyylikkäässä, linnamaisessa GLO Hotel Artissa. Art on ollut kulttuuri-, taide- ja kaupunkihistoriallinen nähtävyys jo vuodesta 1903. Helsingin rakastetuimpia jugendtaloja.
Saat tilaisuuden tutustua upeaan tapahtumatilaan ja sen erikoisuuksiin seminaarin jälkeen jatkoilla.
Linnan jatkot
Varaa vielä aikaa seminaarin jälkeen jatkoille. Tietoa jatkoista päivitämme tähän tapahtumasivulle myöhemmin.
Tässä tilaisuudessa sinä olet VIP!
Assistentti on tärkeä! Tässä tilaisuudessa sinä olet VIP-vieraamme. Virittäydytään tunnelmaan jo ennen tapahtumaa.
Helsinki Limon kyydillä seminaariin!

Hieno mahdollisuus nopeille seminaariin ilmoittautujille! Lähde ToimistoSissien seminaariin kollegoiden kanssa porukalla ja ilmoita ryhmänne ripeästi. Viisi nopeimmin ilmoittautunutta ryhmää (3-16 hlöä) saa kyydin seminaariin ToimistoSissien partnerilta, Helsinki Limolta. Tämä etu on voimassa kuljetuksiin PK-seudulla. Jos tulette kauempaa, voi edun käyttää myös yksityisenä luxkyytinä vaikkapa juna-asemalta tai lentokentältä seminaaripaikalle.
Lue Sissien kokemuksia Helsinki Limosta ja lisää samalla mukaan oma suosituksesi, jos olet ollut tyytyväinen Helsinki Limon palveluihin.
Onko teillä työpaikallanne kuljetustarpeita? Testaa Helsinki Limoa. Katso etu ToimistoSisseille.
Arvonnassa SEES-tuoksulahja!

Syyskuun aikana ilmoittautuvien kesken arvonnassa ihana SEES-tuoksulahja: sis. Suomessa käsin valkosavesta valmistettu keraaminen tuoksukivi + laventelin tuoksuinen, rauhoittava ja rentouttava eteerinen öljy 10 ml.
Elokuun aikana ilmoittautuneiden kesken arvottiin upea hotelliyö!

Elokuun aikana seminaarin ilmoittautuneiden kesken arvottiin hetki luksusta arjen keskelle: GLO Bubble-night, yöpyminen LUX kahden hengen huoneessa aamiaisella. VIP-lisänä huoneessa odottaa voittajaa pullo kuohuvaa. Palkinnon voitti: Katja Steinby. Onnittelut Katjalle!
Aika:
26.10.2023 klo 13-18
Paikka:
GLO Hotel Art
Lönnrotinkatu 29, Helsinki.
Hinnat:
- 250 € + alv 24 % ToimistoSissit
- 295 € + alv 24 % muut
Ryhmähinnat
min 3 hlöä
- 195 € + alv 24 %/ hlö
Ryhmän ilmoittautuminen:
ilmoittaudu itse ryhmänne yhteyshenkilönä seminaariin. Kirjoita "Muuta huomioitavaa" -kenttään "ryhmäilmoittautuminen" ja laita tiedot muista ryhmänne osallistujista ToimistoSisseille sähköpostitse.
Jäikö viime vuoden seminaari sinulta väliin?
Katso puheenvuorot ja tilaa tästä samalla katsomisoikeudet viime vuoden seminaariin hintaan 75 € + alv 24 %
Edellisen seminaarimme sisältö tukee hyvin tulevan tilaisuuden aihetta, joten hyödynnä toki tämä kahden seminaarin yhteistarjous.
tilaa vuoden 2022 seminaarin tallenneMajoitu GLO Hotel Artissa
- ToimistoSisseille -20 % päivän hinnasta loka-joulukuun 2023 ajan!
Varaa yöpyminen seminaarin yhteyteen tai hyödynnä etu muulla reissullasi. Tarjous on kaikille ToimistoSisseille yöpymiseen GLO Hotel Artissa. Varaa koodilla "SISSIVIP"
Huom! Majoitusvarauksen peruutus on mahdollista tehdä kuluitta viimeistään 72 tuntia ennen tulopäivän kello 18.
Hintaan ei voi yhdistää muita alennuksia. Varauskoodin alennus lasketaan aina päivän joustavasta hinnasta sis. aamiaisen.
Seminaarivarauksen peruutusehdot:
Seminaariin ilmoittautumisen voi peruuttaa 26.9.2023 saakka ilman kuluja. Peruutuksissa 27.9.-12.10.23 laskutetaan 50 % osallistumishinnasta. 13.10.23 jälkeen laskutetaan 100 % osallistumishinnasta. Osallistujaa voi vaihtaa, jos estyy itse pääsemästä paikan päälle.
Tapahtuman tuotantotiimi
- Seminaarikokonaisuuden suunnittelu ja tuotanto: ToimistoSissit
- Tilat ja tarjoilut: GLO Hotel Art, Strawberry
- Tapahtumatekniikka ja valaistus: Filmlike
Tapahtuman muut yhteistyökumppanit